logo_hvid_alt

Kontakt

Odense

+45 28 23 72 12

ma@makesense.dk

Blangstedsgårdsvej 1
5220 Odense SØ

København

+45 70 70 74 12

os@makesense.dk

Dronningens Tværgade 7
1302 København K

Briefingskabeloner

Hvad skal vi med hybridevents?

Det sidste 1,5 år har konferencer været virtuelle, ligesom møder og smalltalk har været erstattet af et Zoom-opkald. Nu er coronarestriktionerne også lempet, og vi kan mødes til fysiske konferencer igen….. Men er du villig til at smide de virtuelle deltagere ud af vinduet?

Jeg vil i denne artikel dele nogle gode måder til at opnå dit events fulde potentiale, som hybridevent. Først vil jeg dog lige forklare, hvad et hybridevent er.

Et hybridevent er når et fysisk event integrerer virtuelle elementer, såsom livestreaming – på den måde kan eventet både leve virtuelt, samtidigt med at folk kan møde fysisk op.

Fordelen ved hybridevents er, at det imødekommer mange forskellige behov og skaber muligheder, der giver merværdi for din virksomhed.

Mulighed 1 : Helt konkret

For det første er der den styrke, at du kan tiltrække flere deltagere, ved at åbne op for det virtuelle format. Disse nye deltagere kunne potentielt være interessenter, som du ikke vil gå glip af at ramme. Hos Make Sense gør vi det lige så attraktivt at deltage virtuelt, ved at skabe din helt egen skræddersyede pop-up TV-kanal, med dit eget design og grafiske udtryk.

Vores erfaring er, at virksomheder trækker flere virtuelle deltagere til sit event, end bare de fysiske deltagere. Det er derfor et kæmpe potentiale, som skaber helt klar værdi for virksomheden.

Mulighed 2: Flere perspektiver

Ved hybridevents er der nogle nøgleperskeptiver der skal tænkes med. Virtuelle deltagere skal ikke føle, at de bliver nedprioriteret, i forhold til de fysiske deltagere – derfor sørger vi for et professionelt program, hele vejen igennem. 

Pauserne hvor der mingles fysisk, kan fyldes med pre-producerede indslag eller andet relevant materiale, målrettet dem, der sidder bag skærmen. På den måde tilgodeser du de virtuelle deltagere, samtidigt med at de fysiske stadigvæk kan netværke i pauserne – der er med andre ord ingen, der går glip af noget – snarere tværtimod.

Mulighed 3: Data

Virtuel deltagelse er målbar, hvilket ligeledes skaber værdi for din virksomhed. Du vil kunne monitorere deltageres færden ind og ud af livestreamingen og kunne måle hvor godt dit event har fungeret, og kunne spore eventuelle steder du kan forbedre dig på, således at du kan lave et endnu bedre produkt, ved næste konference eller event.

Derudover kan disse data bruges til målrettet markedsføring til deltagere, som eksempelvis har en interesse eller behov for en særlig service eller ydelse, som der blev talt om under eventet.

Mulighed 4: Kreativ markedsføring

Ved at bruge video/streaming til sin konference, får du automatisk professionelt videomateriale, som kan bruges som markedsføringsmateriale. Ved brug af opsamlingsfilm og SoMe versioneringer kan du få eventets levetid til at strække sig mange måneder efter det fysiske event.
Dette skaber en større rækkevidde online, hvor potentielle nye kunder og nøgleinteressenter kan opdage din virksomhed.

Alt i alt skaber hybridformatet nye spændende muligheder for, at dit event opnår fuldt potentiale, og skaber den bedste værdi for dig og dine interessenter.

…Og så er  det mere miljøvenligt end at hente oplægsholdere fra hele verden.

Kontakt mig endelig, hvis du synes hybridevents kunne være en spændende løsning, eller snus videre på vores hjemmeside her.