logo_hvid_alt

Kontakt

Odense

+45 28 23 72 12

ma@makesense.dk

Blangstedsgårdsvej 1
5220 Odense SØ

København

+45 70 70 74 12

os@makesense.dk

Dronningens Tværgade 7
1302 København K

Briefingskabeloner

Hvad er et hybridmøde eller hybrid event?

Det seneste år har virtuelle møder og events domineret dagsordenen – og med god grund. Men tiden er kommet til, at vi kombinerer det, vi har lært under lockdown, med de ting, som vi allerede ved om fysiske events og møder.

Du ved det måske ikke endnu, men hybridmøder og -events har tre betydelige fordele i forhold til traditionelle events:

  • Hybrid events øger deltagelsen
  • De er (potentielt) mere miljøvenlige
  • Giver optagelser til genbrug på egne medier

Men før du kan begynde at høste fordelene ved at lave hybrid events, så giver det nok mening at udnytte den dyrt købte erfaring, som andre har gjort og få en idé om mulighederne i formatet.

De første hybride møder

Har de fleste formentlig allerede stiftet bekendtskab med før eller under lockdown.

Ofte har det kun været en telefon eller en computer, som har været opstillet til at streame til de virtuelle deltagere. Du vil nok genkende følgende udsagn fra nogle af de møder: “Hvad sagde du?”, “kan i ikke lige gentage det?” eller “måske skal vi bare sende et referat bagefter?”

Problemerne ved de tidlige hybride events kan let spores til tre ting: Dårlig lyd, dårligt billede og dårlig forbindelse. Hvis du kan løse de tre ting, så er du langt.

Parallelt med at problemerne er blevet synlige, så er det også blevet klart, at behovet for hybride møder og -events er stort. I en travl hverdag er det hybride format mere fleksibelt for medarbejdere, som har travlt.

Et moderne hybrid format

Når vi taler hybrid events eller hybrid møder i vores liga, så er det sjældent ét kamera, der sender ét signal ud til virtuelle deltagere.

Hvis du vil sende et signal om, at du tager dit event eller møde alvorligt, så skal du være ambitiøs på dine deltageres vegne. Giv dem først og fremmest god lyd, så de ved, hvad der bliver sagt og giv dem et godt billede, så de kan se, hvad der bliver talt om.

Derefter kan du begynde at tilføje dynamiske skift imellem kamerapositioner, powerpoint, videoindslag og skabe et seværdigt hybrid event som både tiltaler fysiske og virtuelle deltagere.

Se også: De 7 typer grafik på livestreams

Mulighederne i hybrid events

Hybrid events kommer i mange formater, men fælles for dem er, at du skal skabe de bedste rammer for både fysiske- og virtuelle deltagere.

Tænk blandt andet på, hvordan du kan skabe flere kamerapositioner for at skabe dynamik i udsendelsen, inddrage virtuelle deltagere med chat, spørgeskemaer eller andre virtuelle deltagelsesformer og alliére dig med professionelle værter, som er vant til at navigere i et live-format, som både skal fungere fysisk og virtuelt.

Og når du nu ved, hvad et hybrid event er, og hvad det kræver, så tag et kig på, hvad Forbes tænker, at fremtidens events kan udvikle sig til – for fremtiden er hybrid.

Læs også om:

Verdens bedste rekrutteringsvideo – og hvordan du kommer i gang

Rekrutteringsvideo er et stærkt værktøj til at adskille din arbejdsplads fra konkurrenterne - men det kræver en investering fra dig Alle virksomhedsejere er interesseret i at have en sund forretning - det kræver gode medarbejdere, og når efterspørgslen efter dem er...

De 4 typer kampagnevideo du bør bruge i år

Sæt fart på din kampagne med velproduceret video, som understøtter dit budskab - her er fire bud på, hvordan du kan gøre I mere end ti år har vi hjulpet virksomheder og organisationer med det kreative og produktionelle output på deres kampagner. Derfor er vi ofte den...

Er video en del af din content marketing strategi?

Hvis du overvejer en content marketing strategi - uden at have video som en integreret del af den - så er du desværre ti år bagud Da Make Sense startede for over 10 år siden, var video forbeholdt vigtige pressemeddelelser eller produktlanceringer. Det var jo både dyrt...

Priser på videoproduktion – Hvorfor er det så svært?!

Vi kommer ikke udenom at tale om, hvad videoproduktion koster - og det er helt ok - fordi vi har prøvet at gøre det så gennemskueligt og simpelt som muligt De fleste produkter og services har en fast pris; en bilvask koster fra 70-200 kroner, en sodavand koster 20...

7 typer grafik vi bruger på en livestream

På liveproduktioner er grafikken med til at skabe den dynamik, som gør en udsendelse seværdig. Men hvad mener vi, når vi taler om stingere og crawlere? Det kan du lære i dette indlæg Som hovedregel skelner vi imellem to versioner af grafik: Den statiske og den...

Bliv klogere på hybrid events – 3 vigtige ting at vide om fremtidens eventformat

Måske er du lidt som os; vi vil gerne vide, hvad vi går ind til, inden vi kaster os ud i nye projekter. Det kræver ofte viden. Og der er ikke meget viden om hybrid eller virtuelle events i Danmark. Endnu. Men derfor skal du ikke arbejde i blinde - det skal vi nok...

Leverandørplanen: Få styr på det praktiske inden dit event

Kontakt de rigtige partnere på det rigtige tidspunkt og spar en masse frustration og planlægning til din virtuelle konference eller virtuelle event Har du mistet overblikket over planlægningen, og ved du ikke helt, hvor du skal begynde? Det kan vi godt forstå. Al...

Hvad skal vi med hybridevents?

Det sidste 1,5 år har konferencer været virtuelle, ligesom møder og smalltalk har været erstattet af et Zoom-opkald. Nu er coronarestriktionerne også lempet, og vi kan mødes til fysiske konferencer igen….. Men er du villig til at smide de virtuelle deltagere ud af...

Hybrid events: Tre hyppige forglemmelser

Hybrid konferencer giver arrangører nogle af de samme udfordringer, som virtuelle events har givet det seneste år. Hvordan kommer du dem til livs? Det giver vi vores bud på her. Det er selvsagt svært at balancere mellem en fysisk og virtuel virkelighed til et hybrid...

Hybrid konference eller måske bare en stream?

Du står ved en korsvej; jeres event er planlagt, og i har besluttet, at der også skal være et virtuelt alternativ til at deltage fysisk. Det giver mening. Det seneste års tid har gjort det indlysende for mange event- og konferencevirksomheder, at det digitale event...